måndag 8 september 2008

Ny vanor...

... klockan 04.45 varje morgon ringer klockan. Jag vaknar pigg och utvilad och behöver inte ens gnugga sömnen ur ögonen (Snooze-knappens glansdagar är förbi). Det är dags för morgonpromenad och yoga tillsammans med Kalsang - husmor på Shanti Niwas. Det är en underbar start på dagen att sitta och titta upp mot bergen och göra andningsövningar när dagen gryr.

De andra svenska volontärerna, som just nu är här på Shanti Niwas för introduktion, har uttryckt att mina rutiner verkar smått bisarra. Men att vakna strax för 5 är inget problem när dagen i övrigt ser ut enligt följande:

08.30 börjar arbetsdagen på kontoret. Lunchen serveras mellan 12 och 13. Kl 17 slutar arbetsdagen. Kvällspromenad eller shoppingrunda mellan 17 och 19 och så middag strax efter 19. Kl 20 är det mörkt ute och jag kan inte längre gå ut ensam, så kvällarna består av bokläsning, swahilistudier eller någon enstaka gång ibland en film på datorn - senast kl 22 sover jag sött. Maten jag får är strikt laktovegetarisk enligt eget önskemål. Kroppen och knoppen mår toppen!





Min yogainstruktör :)
Klockan halv sex på morgonen har den annars hysteriska trafiken här i Indien ännu inte vaknat till liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar