fredag 8 augusti 2008

Sightseeing genom fönstret

Just nu upplever jag Indien genom ett bilfönster, ett tågfönster eller ett autofönster... ständigt på resande fot...

Vi får se och uppleva otroligt många intressanta saker och möta många spännande människor under vår resa runt om i Indien. Jag får hela tiden ifrågasätta och omvärdera mina tankar kring "Fair Trade" - men till syvende och sist tror jag på konceptet - det känns viktigt att poängtera. Just nu ser jag verkligen fram emot att få återvända till kontoret i Rajpur för att kunna smälta intrycken och reflektera lite över vad vi sett och hört. Under resan är det svårt att hinna med att analysera….det är ständigt nya intryck, nya möten, nya intervjuer….





Tsering fotograferar landskapet i Tamil Nadu genom bilfönstret

...jag gör det samma genom det andra fönstret

...och så ett tågfönster

...med liknande utsikt


Ett hus typiskt för den Indiska landsbygden. Tsering älskar dem och säger att hon skulle vilja bygga ett till sig själv. Personligen tycker jag att det ser fruktansvärt varmt ut...

2 kommentarer:

  1. Det var då för väl att du bara längtade tillbaka till kontoret i Rajpus och inte till Sverige.

    Du behövs där du är!

    SvaraRadera
  2. Lite längtar jag såklart hem ibland också....till familj, vänner, mammas jordgubbar och svenska sommarsjöar - men jag är så inställd på 15 oktober att det inte är något större problem. Tiden flyger fram här. Tänk att det redan gått mer än en månad...

    SvaraRadera