måndag 30 juni 2008

Uppdatering om Lidl-kampanjen


Min korrenspondens med Lidl fortsätter... 15 juni mailade iväg jag följande lätt syrliga karamell:

Hej!
Jag måste säga att jag blev oerhört förvånad och besviken när jag fick nedanstående "svar" från Lidls kundtjänst (för att läsa det svar jag refererar till se blogginlägget "Det är fortfarande samtal före"). Läste följande på er hemsida: "Hos Lidl blir Du alltid väl bemött som kund! Hos oss står Du som kund i centrum och det viktigaste för oss är att Du är nöjd." Min åsikt är att detta åtagande gentemot era kunder rimmar väldigt illa med att avstå från att svara på en fråga som inte är särskilt komplicerad men oerhört viktig för mig som konsument. Jag känner mig varken "i centrum" eller särskilt "nöjd" med svaret nedan. Säkerligen har Lidl-koncernen tänkt till kring högaktuella frågor som etiskt, socialt och miljömässigt ansvar?

Givetvis kommer detta att tillsvidare hindra mig från att handla i Lidls butiker. Vidare kommer jag att rekommendera andra i mitt nätverk att göra detsamma. Så länge det inte finns svar eller information som ni kan tillhandahålla era kunder kring ert förhållningssätt i dessa frågor kan jag bara utgå från att det är något som ni medvetet och strategiskt prioriterat bort....

Med hopp om ett mer informativt svar,

Theresia Hägglund

Inte helt överraskande har svar från Lidl hittills uteblivit....
Någon annan som fått någon respons?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar