måndag 9 juni 2008

Människans roll - min roll



Ett IM citat från 1962 slog mig just i huvudet...
"Det är ur troheten mot det lilla som vingkraften till det stora växer fram"

Indeed - visst är det så...jag håller med.... Det är vi - du och jag - som skapar och återskapar det samhälle vi lever i - varje dag genom våra vardagliga handlingar.

Jag vill göra allt perfekt...följa min övertygelse..."man ska leva konsekvent" (som någon jag trodde att jag kände brukade säga)... Men gör jag det? Nej. Så nu sitter jag här med dåligt samvete för att jag inte sopsorterade ordentligt i samband med flytten. Plastförpackningar som kunde ha sorterats som hårdplast....kartonger som kunde ha sorterats som pappersförpackningar. Rubbet utom glas, metall och farlig elektronik åkte i containern för "brännbart". Fort gick det....men eftersmaken är inte god...

Och nej...det är inte min största synd...you wish...

3 kommentarer:

  1. Mina sopsorteringskärl är för tillfället förvaring för kläder som hamnat utanför säsong. Kläderna är tänkt att användas igen nästa säsong så visst finns det en kretsloppstanke i det med.

    SvaraRadera
  2. VAAA? De var de värsta!! Troddejag aldrig om dej :)

    SvaraRadera
  3. Kul att det finns personer med så höga tankar om mig :-)
    Bot och bättring - jag lovar!

    SvaraRadera