söndag 8 juni 2008

På dumburken ikväll:

Jag borde sova... men det är svårt när arbetspasset slutade 23.00. Tankarna snor fortfarande runt i huvudet som små ilskna getingar. Jag skulle behöva lite meditativt lugn a la Dalai Lama.... Innan jag kryper till kojs vill jag dela med mig av detta TV-tips:


"Jag är Dalai Lama"

Brittisk dokumentär från 2008.

SVT2 söndagen den 8 juni kl 22:10 - 23:05

En av världens största andliga ledare i närbild. Under tre år har filmaren Joshua Dugdale följt Dalai Lama i hans outtröttliga kamp för att finna en lösning på konflikten mellan Kina och Tibet. I dokumentären skildras den tibetanske ledarens vardag och hur han kämpar för att kunna kombinera sina buddhistiska löften med den politik som krävs för att lugna Kina.

6 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Hur länge ska du vara i indialand?

    SvaraRadera
  2. 3 månader. 36 dagar till avfärd :-)

    SvaraRadera
  3. Ååå så roligt med en indeienresa. Dit önskar jag åka nån gång i livet oxå. Goa o Taj Mahala lockar :)

    Självklart är det ok att länka till mig!

    O naturligtvis hoppas jag oxå på en träff i sommar.

    Att Fia scrappar visste jag redan...vi har träffats i butiken o på scrapmässor :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grymt Theresia, jag ska följa dig och din navel! :-)

    Ska tipsa instruktörerna också...

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Lycka till med bloggandet, jag ska följa din resa. Filmen om Dalai Lama har jag sett, den är bra. Fast lite för hollywoodig.....
    Eva

    SvaraRadera
  6. Ser fram mot lite Bollywood snart istället för Hollywood :-)

    SvaraRadera